måndag 1 maj 2017

[TS3] 7 av 15 - Min hustyp

Flytta in i ett färdigt hus, renovera ett färdigt hus eller bygga ett helt nytt hus, hur gör du oftast?



Ni som har följt mina diverse simsbloggar genom åren har nog koll på detta. Jag bygger till störst del mina hus själv från grunden efter egna ritningar, efter en inspirationsbild eller efter verkligheten. Det kan hända att jag gör om ett befintligt hus eller ett nedladdat CC-fritt hus, men det är inte lika vanligt.



Detta är ett befintligt hus i Appaloosa Plains som jag har rustat upp. Jag har byggt ut lite framåt för att få ett större vardagsrum och en finare form på huset, samt byggt till en övervåning. Jag har även bytt fasad, dörrar och fönster samt byggt ett stall och en tillhörande hage.



Detta är mina älskade Astrid Lindgren-hus. Jag har byggt Villa Villekulla och Katthult och påbörjat Snickargården. Jag planerar även att bygga Junibacken och kanske Mattisborgen. Har ni några fler förslag?

Och ja, jag gillar röda hus med vita knutar 😜

Vad är din "hustyp"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar