lördag 1 april 2017

[SSO] Skapa en egen klubb?


Vi körde Under Hökens Vingar därav outfiten ;P

Jag går i klubbskapartankar igen. 
Med min senaste klubb, Flash Tigers, gick allt bara så fel. Jag vart inte hundra procent nöjd med outfiten och ställde alldeles för höga krav på mig själv. Jag gav inte klubben någon tid att etablera sig utan ville desperat bara skynda på alltihopa. Detta gjorde tillslut att klubben bara blev en stressfaktor. Nu veta jag bättre och börjar känna mig redo att testa på livet som klubbägare ytterligare en gång.

Jag är för tillfället medlem i Ecological Ladies sedan snart sex veckor tillbaka. Jag trivs jättebra, det är verkligen inget fel på den klubben. Medlemmarna är trevliga och sociala dock har vi inte haft några event de senaste två veckorna då ledningen inte har tid, och det är där det brister lite för mig. Jag vill ha flera event i veckan och en engagerad klubbledning, för det är ju ändå i huvudsak ledningens uppgift att driva klubben och inte bara att skapa den och sedan låta medlemmarna klara sig själva. Och detta skriver jag INTE som kritik mot EL eller ELs ledning! Har man inte tid så har man inte. Livet utanför SSO går alltid först. Detta handlar bara om vad jag vill ha och vad jag förväntar mig av en klubb! Men en god gemenskap är minst lika viktigt, om inte viktigare, och där har EL lyckats jättebra.

Och just nu känns det som att om jag vill ha den perfekta klubben för mig, får jag skapa den själv. Sedan så tycker jag att det är otroligt roligt att få driva en klubb också. All administration och planering som behövs, val av klubboutfit, skapande av hemsida och så vidare - jättekul!

Men ingenting är bestämt ännu men ja, jag funderar på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar